2011. január 29., szombat

Miért nehéz elhinni?

Sokat foglalkoztat az a tény, hogy annyi mindent hirdetnek Jézus nevében, és annyifajta evangélium van. Nem kérdés számomra, hogy miért van ez a tény, mert Pál apostol Timóteusnak leírja ezt a jelenséget. (1Tim 4,2-5) Nagyon sok embernek viszket ma a füle, és ez sok végzetes bűnbe sodorja őket. Sok igehirdető és tanító ledegradálja az evangéliumot, kiveszi a lényeget belőle és csak arról beszél, ami jól esik a viszkető füleknek. Humanista evangélium nagyon népszerű manapság, mert nem konfrontáló igazságról szól, hanem csak "jó" dolgokról. Nemrég láttam a bemutatóját John McArthur egyik könyvének, aminek a címe Hard to believe, azaz Nehéz elhinni. A könyv hátán van egy kis összegzés, ami nagyon tetszik nekem, s gondoltam hogy veletek is megosztom. "Nincs felhasználóbarát, szuper titkos és érzékeny evangélium, hanem csak az igazság. Tanítók és prédikátorok, akik felhígítják az Ígét, hogy népszerűvé és vonzóvá tegyék azt, talán épp a kárhozatba vezető meredek lejtőn vezetnek sok jóhiszemű és szeretetre éhes embert. A modern tendencia az, hogy elmásítják az evangélium igazságát, hogy kielégítsék a kulturális reménységet, konfrontáció mentes, könnyű válaszokat kereső és felületes elkötelezettséget vállaló személyek igényeit. Túl sokan akarnak egy olyan Jézust, aki őket meggyógyítja, boldoggá és sikeressé teszi. De Jézus Krisztus nem egy személyre szabott palackba zárt szellem, Ő a Megváltó."
Miért könnyebb elhinni a siker, a jólét, a humanista evangéliumot, amely nem beszél, a bűnbánatról, bűnelhagyásról, a mindennapi harcokról, és a keresztfelvevésről, mint a teljes evangéliumot, mely az igazságot hirdeti? Talán a válasz már ott is van az ajkunkon: - "mert viszket a fülük".  Igen, a bűn sokakat elvakít és észre sem vesszük sokszor, hogy mi is beleesünk a sátán csapdájába. 
Rájöttem arra, hogy ha időt szánok Isten igéjének a tanulmányozására, akkor Isten nevel és oktat engem. Felnyitja a lelki szemeimet, és olyan dolgokra világít rá, amiket addig nem láttam, nem vettem észre. Lehet, hogy sokaknak az a kifogásuk, hogy nincs idejük Biblia tanulmányozásra, mert az élet kemény és dolgozni kell. Ok, de a "nincs időm, foglalt vagyok" a legsajnálatosabb kifogás, amit ember felhozhat. Miért? Azért, mert a sátán tölti ki az időnket, ha Istenre nincs időnk. Biztos ismeritek ezt a kis illusztrációt, de azért bemásolom ide. Az elfoglalt szó angol megfelelője a 'busy' kifejezés. Valaki így fogalmazta meg (Being Under Satan's Yoke - lefordítva a sátán igája alatt lenni). 
Tudjuk, hogy mi az ördög terve: - elterelő hadművelet, azonban ne felejtsük el, hogy mi Isten terve az életünkre nézve. Az evangélium nem rólunk szól, hanem Istenről, önmegtagadásról és halálról. A Bibliámban van egy lista, amit még 14 évesen állítottam össze arról, hogy miért is jött Jézus a földre. Jó néha elgondolkodni rajta, úgy gondolom. Bemásolom ide is, hasznos lehet egy kis emlékeztető.
Miért jött Jézus Krisztus a földre?

Szolgálni – „Mint ahogy az Emberfia sem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és életét adja váltságul sokakért.” Máté 20,28

Életét adja váltságul – Máté 20,28; János 3,16

Betöltse a törvényt - „Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem a törvény vagy a próféták tanítását. Nem azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem, hanem hogy betöltsem azokat. Máté 5,17

Megtérésre hívja a bűnösöket – „Nem azért jöttem, hogy az igazakat hívjam, hanem hogy a bűnösöket.” Márk 2,17 , Luk 5,32

Tüzet bocsásson a földre – „Azért jöttem, hogy tüzet bocsássak a földre, és mennyire szeretném, ha már lángolna.” Luk 12,49

Ítélni – „Én ítéletre jöttem e világra, hogy akik nem látnak, lássanak, és akik látnak, vakká legyenek.” János 9,39

Bővölködő életet hozzon – „Én azért jöttem, hogy életük legyen, sőt bőségben éljenek.” János 10,10

Világosság legyen – „Én világosságul jöttem a világba, hogy aki hisz énbennem, ne maradjon a sötétségben.” János 12,46

Bizonyságot tegyen az igazságról – „Én azért születtem, azért jöttem a világba, hogy bizonyságot tegyek az igazságról” János 18,37

Megkeresse és megtartsa azt, ami elveszett – „Mert azért jött az embernek Fia, hogy megkeresse és megtartsa azt, ami elveszett.” Luk 19,10; Luk 9,56

Megváltson a törvény átkától és áldást hozzon a pogányokra – „Krisztus megváltott minket a törvény átkától, úgy, hogy átokká lett értünk – mert meg van írva: „Átkozott, aki fán függ” – azért, hogy Ábrahám áldása Jézus Krisztusban a pogányoké legyen, és hogy a Lélek ígéretét hit által megkapják.” Gal. 3,13-14

Megtartsa és üdvözítse a bűnösöket – „Igaz beszéd, és teljes elfogadásra méltó, hogy Krisztus Jézus azért jött el a világba, hogy a bűnösöket üdvözítse, akik közül első én vagyok.” 1Tim 1,15

Örök üdvösséget szerezzen – „Miután tökéletességre jutott, örök üdvösség szerzőjévé lett mindazok számára, akik engedelmeskednek neki.” Zsid 5,9

Teljesítse Isten akaratát – „Íme, itt vagyok, amit a könyvtekercsben meg van írva rólam, hogy teljesítsem a te akaratodat, Istenem.” Zsid 10,9

Evangéliumot, szabadulást, gyógyulást, világosságot, az Úr kedves esztendejét hirdesse – „…hogy ott is hirdessem az igét, mert ezért jöttem.” Márk 1,38; Luk 4,18-19

Egy tévtanítás szerint Jézus evangéliumának fő üzenete az volt, hogy megmutassa nekünk a mennybe vezető utat. Vajon csak azért jött volna Jézus a földre, hogy elmondja, hogyan lehet megmenekülni a pokoltól? Nem és nem! Ő sokkal többet vállalt értünk, Ő megváltott minket, üdvösséget szerzett. Ő nem azért jött, hogy a mi problémáinkat megoldja, rendet tegyen a politikai és társadalmi rendszerben, eltörölje a rabszolgaságot, vagy a társadalmi osztályok közötti különbséget. 
Minden nap a kereszt és az üres sír tanúskodik arról, hogy mit tett értünk az Isten. Mi mit teszünk érte?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése