2011. január 3., hétfő

Faith, Hope and Love - Hit, Remény és Szeretet

2011-et írunk és a tegnap ahogy a facebook oldalamra mentem, láttam, hogy néhány barátom, rokonom megosztotta az új évi fogadalmát, céljait, vágyait. Ez a szokás főleg Amerikában nagyon népszerű, de mint általában a felületes szokások, az emberek többsége nem gondolja komolyan az elhatározásait. Olvasva nagyon jó terveket, nekem is beugrott egy dolog, éspedig, hogy kezdjek el blogokat írni. Nos, nem pletykablogokra gondoltam, ahol a nagyvilág elé tárom a magán életem legapróbb részleteit, vagy ahol kidumálok másokat, stb. Egyszerűen arra gondoltam, hogy olyan gondolatokat szeretnék közre tenni, ami építő és hasznos lehet mások számára is. Mi lehet frissítőbb, mint Isten igéje! Nem tudom, ti szoktatok-e úgy lenni, hogy Isten szól hozzátok a Biblián keresztül, vagy valaki által és akkor nyomban, olyan sokat jelentenek azok a szavak neked, de az idő múlásával hamar elfeledkezel róluk. Beismerem, én nagyon feledékeny ember vagyok, a hosszútávú memóriám katasztrofális és szelektív :)) Ezt tudva magamról, arra gondoltam, hogy milyen jó, ha a friss gondolatokat megörökítem és lejegyzem. Ki tudja, hátha még másokat is bátoríthatok általuk.
Hálás vagyok Istennek, hogy minden nap velem van és vezet engem. Jó vele fejezni be, és vele kezdeni minden napot és évet.  Az óév utolsó napján egy kicsit úgy magam alatt voltam és éreztem, hogy elgyengültem lelkileg. Azon gondolkodtam, hogy egyáltalán van-e hitem, reményem és tudok-e szeretni. Éreztem, hogy a sátán kóstolgat és én padlón vagyok. Gondoltam, hogy leveszek egy könyvet a polcról, amit már ugyan kiolvastam, de Isten sokat szólt általa hozzám. Néhány oldal után viszont letettem és éreztem, hogy most nem kapok üzenetet belőle. Nekifogtam egy másik könyv olvasásához, viszont az meg pláne nem volt aktuális. Milyen is az ember, mindig végső megoldásként fordul Istenhez! Elővettem a Bibliám és kíváncsi voltam, hogy mi a vezérfonalban erre az évre az első ige, amit előjegyeztek. Zsolt 37:34-40 Általában mindig kérem Istent, hogy szóljon hozzám igéjén keresztül, de most talán valósággal könyörögtem üzenetért. "Reménykedj az Úrban, maradj az Ő útján!", "a jövő a béke emberéé", "Az igazak segítséget kapnak az Úrtól, erőt a szükség idején...." Köszönöm Istenem, csak ezt tudtam mondani és éreztem, hogy betölt újra Lelkével. Egy kedves angol ének jutott eszembe, hogy "Just a little talk with Jesus makes it right" (csak egy kis beszélgetés Jézussal mindent rendbe hoz) Ez így igaz, ezt már annyiszor megtapasztalhattam életem folyamán. Semmi sem ér fel az Isten igéjével! Benne erő van és útmutatás a nehéz időkben. Isten megerősítette lankadó hitem, új reményt adott, és folyamatosan tanít szeretni. Hihetetlen, hogy ha vágyunk Isten jelenlétére, akkor Ő annyiféleképpen tud hozzánk szólni. Elsején arról beszélt Róbert, a lelkészünk, hogy ha magunkra nézünk és negatívak vagyunk, akkor meggyalázzuk Istent, mivel megtagadjuk az Ő hatalmát és erejét. Mikor ezt mondta, olyan volt mint egy lelki pofon, jól felrázott. Hányszor vagyunk hajlandók megtagadni Istent szavainkkal, kétségeinkkel, aggodalmaskodásainkkal! És mindezek ellenére jön Krisztus és szelíden nevel minket - hát nem csodálatos! A három legfontosabb dolgot említettem a címben, és tényleg ezek hatalmas értékek, mert nem tőlünk származnak, egyedül Isten tudja ezeket adni nekünk. Pál apostol több helyen is említi ezt a három dolgot együtt. A szeretet himnuszban (1Kor 13), majd 1Thes 1:3 és 5:8-ban. Annyian vannak, akik bedobják a törülközőt és feladják hitüket, reményüket és kihal belőlük a szeretet. Sokszor voltam én is úgy, hogy feladjak mindent, de tudom, hogy Isten az aki megtart. Ma délután is erről volt szó a bizonyságtételekben és olyan jó volt hallgatni őket! Az Isten szeretete feljebb ér a csillagoknál, mondja egy ének, és tényleg nem lehet emberi értelemmel felfogni. Év végén általában szoktunk elemezni, visszatekinteni egy évet, és jó ha ilyenkor mindig a hála jön ki belőlünk. Van miért hálát adni! Vedd számon az áldásokat kedves barátom és lásd meg, hogy milyen jó hozzád az Úr!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése