2011. január 4., kedd

Hegymászás

Az év első hetét imádságos szívvel szoktuk kezdeni gyülekezeteinkben. Minden este összegyűlünk imádkozni, és letenni Isten kezébe a jövőt és a következő évet. Az imaheti program mottója "állhatatosság a  hitben." Nem tudom, hogy mi vár ránk ebben az évben, de azt tudom, hogy az Istenben vetett megingathatatlan hitünkre nagy szükség van mindig. A Biblia írja, hogy az ördögök is hisznek, mármint Isten létezésében, de ez önmagában nem hit. Nem akarok itt a hitről prédikálni, csupán egy igevers jutott az eszembe, ami nagyon sokat jelent nekem ebben az időszakban. "Mert mindaz, ami az Istentől született, legyőzi a világot; és az a győzelem amely legyőzte a világot, a mi hitünk." 1János 5:4
Lesznek dolgok, amiket le kell majd győznünk az idén is; próbák melyek talán hegyként fognak majd elénk tornyosulni és amiket meg kell majd "másznunk". Jó tudni, hogy Isten velünk van minden nap, minden egyes élethelyzetben és fogja a kezünk. Ez nem egy vak hit, mint sokan gondolják, hanem ez Isten ajándéka számunkra. Igen, a hit ajándék, nem a mi ügyességünk terméke.
Van egy kedves ének, melyben azt mondja a szerző, hogy "hittel magas hegyeket mozdítsz el..." Vannak hegyek, amiket félre kell mozdítani az útból, másokat megkell mászni.
Egy kicsit utánanéztem a Bibliában említett hegyeknek. Több hegy is van említve, mint pl. a Sínai hegy, Olivák hegye, Kármel hegy, Hermon hegye, stb. Ezek között vannak magasabb és kevésbé magas hegyek. Isten sok nagy dolgot végzett fent a hegyen.
Én is nagyon szeretem a hegyeket, hisz azok lábainál nőttem fel, és ha kitekintettem  a szobám ablakából, mindig láttam a fenséges hegycsúcsokat. Nagyon nehezemre esne olyan helyt élni, ahol nincsenek hegyek és ahol minden lapos. A hegyek felvidítanak, mindig lenyűgöznek csodás látványukkal, vagy épp az onnan nyíló kilátással. Sokakat kihívással kecsegtetnek és valósággal csalogatják a hegymászókat magukhoz.
Akik egy kicsit többet tudnak a hegyekről, mint a nevük és esetleg keletkezésüket, azok tisztában vannak azzal, hogy nem is olyan könnyű megmászni egy hegyet. Míg Skóciában éltem, nagyon sokat tanultam a hegyekről, a természetről, az időjárási viszonyokról, stb. Sok skót hegyet megmásztunk a barátaimmal, és minden ilyen expedíció felkészülést igényelt. Legelőször kikellet választani a térképen a megfelelő útvonalat, elemezni a terepet, a nehézségi fokozatot, és hogy miként kivitelezhető a hegycsúcs meghódítása.
A keresztény élet is egyfajta erőpróba. Nem sétagyaloglás és könnyű utazás. Harc, küzdelem, mely kitartást és teljes erőbedobást igényel. Mikor megyünk kirándulni, hegyeket mászni, sokszor látjuk, hogy a hegy lábánál a parkolók teli vannak autókkal. Sokan szeretik a természetet és a friss levegőn való mozgást, így természetes, hogy lent a hegy aljánál sok emberrel találkozzál. Turistáknak szoktam nevezni ezt a kategóriát, aki csak egyet jött mozogni a szabadban. Ahogy nekivágunk a mászásnak és haladunk egyre feljebb, sokszor tapasztaljuk, hogy az emberek létszáma is rohamosan csökken a magasságnak megfelelően. Lehet, hogy mire fáradtan felérkezünk a csúcsra, alig találkozunk valakivel.
A hívő élet is hasonló ehhez; lent a völgyben, a hegy lábánál, könnyű Isten dicsérni, beolvadni a tömegbe, és fellelkesülve hívőként élni. Azonban, mikor az élet útja rögösebbé válik, akkor már egyre kevesebben vállalják fel a Krisztus követésével járó kellemetlenségeket, nehézségeket. Ilyenkor könnyű elbukni, főleg ha egymásra nézünk, és látjuk, hogy már ő sem, és ő sem éli meg a hitét. Jézus azonban arra figyelmeztet minket, hogy ne egymásra tekintsünk, vagy a körülményekre, hanem csak Benne bízzunk, és belé kapaszkodjunk, mert Vele feljutunk a hegycsúcsokra. És az a látvány, ami ott fent tárul elénk..., mindent megér! Fent, mikor a szél borzolja a hajadat és érzed, hogy verejtékben úszva alig állsz fáradt, remegő lábaidon, nem arra gondolsz, hogy alig jutottál fel, hanem betölt téged Isten dicsősége. Rádöbbensz arra, hogy Isten ugyanaz fent is, mint aki a völgyben veled van. Lehet azért visz fel minket Isten magaslatokra, hogy más szemszögből mutasson meg bizonyos dolgokat, olyasmiket, amik a völgyből nem látszanak. Van néhány kedven dal, amit közzéteszek. Érdemes a szövegére figyelni, ha értetek angolul.

Ez a dal is egyik kedvencem.