2011. március 17., csütörtök

How can I say thanks...

Március 15. magyar nemzeti ünnep, amikor sok magyarlakta településen felhangzik a magyar himnusz, székelyföldön a székely himnusz is. Ilyenkor egyesek ünneplőbe öltöznek, mások népviseletbe és kokárdákkal feldíszítetten emlékeznek az 1848-as forradalomra, annak kitörésének napjára. Az egyik barátom a napokban települt vissza az anyaországból és kérdeztem a tegnap tőle, hogy hol van a kokárdája. Meséli, hogy ő azt belül viseli. Így van, én is belül hordom, és a formaságok számomra nem sokat jelentenek. "Hazádnak rendületlenül légy híve, oh magyar!" Nos, olyat tettem én a tegnapi ünnepnapon, amit nem sokan: elmentem a román fővárosba! Hogy miért? Nem tüntetni, vagy hasonló dolgok miatt, hanem mert kaptam egy nagyon szép ajándékot az egyik ismerősömtől. Egy ingyen jegyet az egyik kedvenc énekeseim koncertjére! Cseng a telefon hétfőn és kérdezik, hogy nem volna-e kedvem elmenni Bukarestbe Gaither Vocal Band koncertre. Nos, aki ismer, az tudja, hogy nagy Gaither rajongó vagyok, ezt sokat hangoztatom, de így is van. Ilyen ajánlatot, hogy utasíthatnék vissza. Ahogy mentünk lefelé a román alföldön, azon tűnődtem, hogy milyen jó nekem, hogy teljesen más érzelmektől fűtött himnuszokat hallgathatok és énekelhetek a koncerten. Jó újra és újra emlékezni, hogy ez a föld nem a mi hazánk, otthonunk. Itt lent mi csak átutazó vándorok vagyunk. A mi hajlékunk fent van a mennyben, mondja a Biblia. Nagyon szép élmény volt ez a koncert, és habár semmi újjal nem rukkoltak elő, mégis nagyon jó hangulatú zenei előadást láthattunk, hallhattunk. 
Én még sohasem láttam élőben a Sala Palatului épületet, tehát örültem ennek az élménynek is. Ja igen, és még a koncert előtt egy kis "kényszer" városnézés is belefért, mert eltévedtünk egy kicsit, de én élveztem :)
A két másfél órás zenei tömb szünetében sikerült Gordon Motettal egy fotót is készítenem, aminek nagyon örültem. Mással nem lehetett találkozni, csak vele, de örültem, hogy vele is válthattam néhány szót. Élőben is nagyon kedves ember. Hadd beszéljen néhány kép is.
 Gordon Mote, a country zene legjobb zongoristájának volt nyilvánítva 2009-ben. Tény, tud egy kicsit.. :)
Mark Lowry román népviseletben szórakoztatta a jónépet két dal erejéig. A kalap szerintem kicsi volt a fejére, mert nem nagyon akart a sok mozgás közepette fent maradni.

A csipet-csapatunk, akik együtt utaztunk le Bukarestbe. Nekünk is volt egy komédiásunk, tehát menet mi sem unatkoztunk.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése