2011. február 5., szombat

Bácskossuthfalva

Ígéretem szerint, a lehetőségekhez mérten szeretnék tudósítani a vajdasági tartózkodásomról. Mivel ez nem pletykablog, ezért nem úti, és élménybeszámoló lesz, csupán rövid értesítés az itteni létemről. 
Pénteken reggel indultunk Marosvásárhelyről Bácskossuthfalvára, és a GPS szerint ez az út 546 kilométer összesen. Ez Vásárhelyről kb. annyi, mint hogyha Budapestre mennénk. Nekem nem tűnt egyáltalán hosszúnak az út, és fárasztónak sem. Tudom, hogy hármunk közül ez csak rám igaz, de én nagyon élveztem az utat és mohósággal szívtam magamba a friss és új ismereteket. Arad előtt kb. 40 km-vel én átvettem a vezetést és egész Szegedig én vezettem. Meglepetésemre, onnan már nagyon hamar megérkeztünk, hisz csupán még 70 km-t kellett megtennünk. Nem gondoltam volna térkép szerint, hogy olyan közel van Bácskossuthfalva Szegedhez. Hát ez a távolság még itthoni mércével sem sok. Ja, és főleg, ha "félautópályán" teszi meg az ember, sík egyenes terepen. Ráadásul még egy órát nyertünk is, ugyanis Szerbiában magyar idő szerint ketyeg az óra. Ahogy megérkeztünk, kicuccoltunk és leültettek rögtön az asztalhoz Tóth Zoli bácsiék. Ez a "Felejthetetlen Hétvége" a házasságról szól, azaz egy házassági konferencia, ahova mindenkit szeretettel várnak. Péntek este elég vegyes kis társaság verődött össze, hiszen minden fajta kapcsolat jelen volt, kezdve idős házasoktól, özvegy, elvált, és hajadon, illetve nőtlen emberekig terjedt a jenlevők színes palettája. 
Ez az alkalom inkább csak bemutatkozás és ismerkedés volt, és főleg ma meg holnap lesz a java. A mai nap folyamán összesen négy előadás hangzott el a kommunikációról, a házasságot veszélyeztető dolgokról, a konfliktuskezelésről és még egy témáról, amin mi fiatalok és házasság előtt állók külön voltunk. Nagyon jó beszélgetésünk volt a fiatalokkal, akik többségben keresztény háttérből voltak, de voltak barátkozók is. 
Holnap délelőtt mi a fiatalok a pacséri gyülekezetben leszünk és ott lesz együtt alkalmunk. Szabadkáról is jön 22 fiatal, meg Csantavérről is átjönnek néhányan, tehát leszünk néhányan. Remélem, hogy jó alkalmunk lesz együtt és Isten is köztünk lesz. 
Nagyon kedvesek itt az emberek, nagyon közvetlenek, első perctől a szívembe zártam őket. A kaja is kitűnő, nagyon finoman főznek itt. Ma is közös ebéd és vacsora volt, holnap is az lesz. Megismertem egy kicsit Nyúl Zoltán lelkipásztor testvéremet is. Nagyon jó humora van és aranyos felesége. 
Most épp néhány fiatallal Gaither koncertet nézünk, azaz hintem a Gaither "igét" mindenfele, ahol járok. :)))
Jó a napot ilyen zenével végezni!

1 megjegyzés:

Adina írta...

Őket is beoltod a Gaither zenével? És a Mamma Mia? Ligretto? Most irigyellek kicsit, valóban szeretetre méltó emberek! :)

Megjegyzés küldése